Kayseri, Türkiye’nin en planlı şehirlerinden biri olarak geniş caddeleriyle bilinir. Gerçekten de ülke ortalamasına göre Kayseri’nin yolları oldukça ferah ve ulaşım altyapısı güçlüdür. Ancak son yıllarda kentte trafik sorunu hissedilir şekilde artmaya başladı. Bu sorun henüz İstanbul, Ankara gibi metropollerdeki kadar kronik değil; fakat geleceğe dair pek de iç açıcı sinyaller vermiyor.
Kayseri Büyükşehir Belediyesi, özellikle üniversite hattındaki yoğunluğu azaltmak ve toplu taşımayı daha modern hale getirmek amacıyla şehre raylı sistemi kazandırdı. Bu adım yalnızca trafiği hafifletmek için değil; aynı zamanda şehircilik anlamında Kayseri’yi bir üst lige taşımak için de önemliydi. Ancak ne yazık ki evdeki hesap çarşıya uymadı.
Raylı sistemin gelişiyle birlikte bazı caddelerde trafik rahatlaması beklenirken tam tersi bir durum yaşandı. Cumhuriyet Meydanı, Sivas Caddesi ve Düvenönü gibi merkezi bölgelerde caddeler raylı sistemin yer kaplaması nedeniyle daraldı ve trafik sıkışıklığı arttı. Özellikle sabah ve akşam saatlerinde bu bölgelerdeki yoğunluk dikkat çekici boyutlara ulaştı.
O dönemde Kayseri Belediye Başkanı olan Mehmet Özhaseki, “Eğer metro yapsaydık, maliyet on kat artardı” diyerek yer altı sisteminden neden vazgeçildiğini açıklamıştı. Gerçekten de tüm raylı sistemin yer altına alınması şehrin bütçesini zorlayabilirdi. Ancak trafiğin en yoğun olduğu kilit bölgelerde bu yatırım yapılabilseydi, her kuruşuna değerdi. Hem gerekliydi, hem de geciktikçe daha maliyetli hale geleceği açıktı.
Bu yapılmadı; nasip değilmiş belki. Ama Kayseri'nin geleceğinde bu adımın atılacağına inanıyorum. Çünkü bu şehir, her zaman ileriye bakan, planlı gelişimi benimseyen bir yapıya sahip oldu. Bir gün, mutlaka yapılacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder